Kim jestem? Jestem bardzo ambitnym nauczycielem w niepublicznej szkole podstawowej (kl. 7 i 8), gimnazjum i liceum, nie obawiającym się podjęcia ryzyka koniecznego aby osiągnąć to, co sprawi, że moja praca będzie miała sens.
Podczas swoich lekcji w dużym stopniu wykorzystuję technologię, ponieważ mam w jej stosowaniu doświadczenie i jest to jedno z moich hobby – do takiego stopnia, że sam uruchomiłem i w pełni skonfigurowałem stronę, na której jesteś, a w przeszłości miałem “romans” z projektowaniem własnej modyfikacji systemu zarządzania treścią (CMS). Uwielbiam nauczanie i wiem, że w tej strefie mogę dużo osiągnąć oraz, że moja praca może dać innym wiele dobrego!
Od pewnego czasu, pomijając typową pracę dydaktyczną, tworzę autorskie materiały edukacyjne, ponieważ w obecnie dostępnych podręcznikach mam wrażenie, że “czegoś wciąż mi brakuje” i chciałbym tę lukę uzupełnić nie tylko w swoich lekcjach, ale i u innych – stąd pomysł na bloga, którego właśnie czytasz 🙂 Wygłaszam też czasem prelekcje dot. nowoczesnej edukacji – miałem okazję opowiedzieć o moich kartach pracy (zdjęcie powyżej – Zlot Anglistów 2018), nowej podstawie programowej dla szkół ponadpodstawowych (w ramach współpracy z wydawnictwem Nowa Era) oraz o relacjach partnerskich w nauczaniu (Zlot Anglistów 2019).
Jestem przygotowany do wykonywania w razie potrzeby tłumaczeń specjalistycznych, a także do prowadzenia lekcji z zakresu języka angielskiego, historii, wiedzy o kulturze, jak również innych zajęć rozwijających kreatywność uczniów i wiedzę z danego tematu.
Wierzę, że każdy uczy się całe życie, dlatego też mam tendencję do stałego rozwoju swojej wiedzy i zrozumienia wielu tematów (poprzez zarówno studia podyplomowe, jak i samodzielne dokształcanie się), a także do “wykorzystywania swoich słabości jako broni”.
W ramach swojej aktywności zawodowej…
a) występuję publicznie:
Do tej pory poprowadziłem kilka prelekcji niezależnie lub w ramach współpracy z wydawnictwem.
Jako bloger:
- Przykłady zastosowania międzyprzedmiotowych kart pracy wykorzystujących teorię Howarda Gardnera nt. Inteligencji Wielorakich
Zlot Anglistów, Stryszawa, 24 lipca 2018
- Relacje partnerskie w nauczaniu. Jak zachęcić uczniów do współuczestnictwa w edukacji?
(wystąpienie w języku angielskim)
Zlot Anglistów, Ostrów Wielkopolski, 25 lipca 2019 - Relacje partnerskie w nauczaniu. Jak zachęcić uczniów do współuczestnictwa w edukacji?
(wystąpienie w języku polskim)
II Gdański Rok Relacji, Szkoła Podstawowa nr 35 w Gdańsku, 7 grudnia 2019
W ramach współpracy z wydawnictwem Nowa Era:
- Wyzwania współczesnego anglisty – Nowa Szkoła Ponadpodstawowa
(omówienie nowej podstawy programowej dla szkół ponadpodstawowych oraz oferty wydawnictwa – seria podręczników “My Perspectives”)
5 konferencji:
Gdańsk, 2.02.2019; Elbląg, 2.03.2019; Ciechanów, 5.03.2019; Szczecin, 9.03.2019; Koszalin, 6.04.2019
b) opracowuję materiały edukacyjne i artykuły nt. współczesnej edukacji:
Dotychczas przygotowałem:
- moje międzyprzedmiotowe karty pracy i artykuły, które sukcesywnie publikuję na tym blogu 😉
- rozkłady materiału do podręcznika My Perspectives, wyd. Nowa Era, przeznaczonego dla szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych
- artykuły na bloga wydawnictwa Nowa Era:
TIK na lekcjach języka angielskiego w szkole średniej
Umiejętności życiowe wyzwaniem anglisty XXI wieku
c) Prowadzę szkolenia online (webinary) oraz nagrywam filmy szkoleniowe:
Webinary:
- Relacje partnerskie w nauczaniu. Jak zachęcić uczniów do współuczestnictwa w edukacji?
(wystąpienie w języku polskim)
- Jak tworzyć interaktywne materiały edukacyjne na stronie H5P.org?
- Maraton “Jak uczyć online” – Clickmeeting, OneDrive (Microsoft Office Online)
Filmy szkoleniowe:
Jestem otwarty na propozycje współpracy, dlatego zapraszam do kontaktu: oskar[małpa]o-rozewicz.pl