Karta pracy: Profanity in the English language (język angielski, poziom B2+/C1)
We Wrześniu, gdy omawiałem zaplanowany materiał do realizacji z uczniami i zbierałem sugestie “lekcji specjalnych”, obiecałem uczniom, że ich prośba o “lekcję nt. przekleństw” zostanie spełniona. Oto efekt dotrzymania przeze mnie słowa 😉
Stworzyłem kartę pracy, którą przetestowałem z moimi podopiecznymi. Na bazie zarówno ich uwag, jak i moich spostrzeżeń z przebiegu lekcji podkręciłem lekko ten materiał edukacyjny – poniżej znajdziesz finalny efekt pracy 😉
Ta karta pracy opiera się również na moich pierwszych wnioskach z zajęć na Akademii Autora ELT, więc jest odrobinę inna niż poprzednie 😉 Jest w niej dużo elementów dyskusji, jak i oderwania od mrówczej pracy nad zadaniami. Pracując z tym materiałem można skutecznie porozmawiać na temat obecności przekleństw w języku angielskim, ich etymologii oraz tego, czy używanie “bad language” w miejscach publicznych powinno być karane… Dlatego zachęcam do pobierania i wykorzystywania na lekcjach!
Informacje “techniczne” o tej Karcie Pracy:
- rozwijane inteligencje wg. teorii o inteligencjach wielorakich:
inteligencja wizualno – przestrzenna
interpersonalna
intrapersonalna
językowa - korelacja międzyprzedmiotowa:
brak – tylko język angielski - informacje dodatkowe:
lekcja języka angielskiego dot. kultury krajów anglojęzycznych
praca ze słownikiem
lekcja z użyciem materiału audiowizualnego i tekstu nieopracowanego z myślą o edukacji
LINKI do pobrania:
wersja dla ucznia
wersja dla nauczyciela
Filmy i artykuł do zadań:
- Zadanie 5 (Video 1)
- Zadanie 6 (Reading)
https://www.bbc.com/news/magazine-15816761
- Zadanie 8 (Video 2)
- Zadanie 10 (Extra task – Video 3) uwaga na język!