Inne wpisy

Przyszłość, której częścią możesz być TY!

Cześć!
Jako, że zbliża się rok szkolny, to chciałbym opowiedzieć Ci trochę o mojej dotychczasowej działalności w internecie, jakie mam plany na rozwój tego bloga oraz w jaki sposób możesz pomóc mi w jego dalszej rozbudowie. Zapraszam do lektury 😉

  1. O czym, i dla kogo, jest ten blog?
  2. Czytelniku, zajrzyj ze mną w statystyki!
  3. W jakim kierunku pragnę rozwinąć tą stronę i jak możesz mi w tym pomóc?

1. O czym, i dla kogo, jest ten blog?

Zacznijmy od podstaw 😉 Jeśli trafiłeś / trafiłaś tutaj po raz pierwszy, to z pewnością przyciągnął Ciebie jeden z moich postów, które udostępniam w różnych sferach internetu przeznaczonych dla nauczycieli. To tam wrzucam prawie wszystkie moje posty wierząc, że poruszane przeze mnie zagadnienia zainteresują osoby takie jak ja – dydaktyków wierzących w szanse na rozwój edukacji w Polsce i na świecie – zachęcając czytelników do dyskusji i adaptowania moich pomysłów i rozważań w swojej pracy.
Na mojej stronie robię wiele różnych rzeczy, skupionych wokół działalności oświatowej, z naciskiem na szeroko pojętą dydaktykę XXI wieku. To tutaj publikuję za darmo moje autorskie międzyprzedmiotowe karty pracy z języka angielskiego, które w swoim założeniu mają wykorzystywać posiadaną przeze mnie wiedzę dot. teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera, a także i implementować w służbie edukacji najróżniejsze technologie informacyjne. Materiały te były właściwie początkiem mojej pracy jako autora treści w internecie – przed założeniem bloga publikowałem je “ręcznie” w grupach nauczycielskich na Facebooku, uzyskując na tyle pozytywny odzew, że zdecydowałem się na założenie bloga wolnego od najróżniejszych ograniczeń portalu Marka Zuckerberga.

To również na tym blogu publikuję moje artykuły dotyczące, między innymi, edukacji spersonalizowanej, relacji partnerskich w edukacji, oceniania kształtującego… Wiele z omawianych przeze mnie zagadnień jest przeznaczonych zarówno dla początkujących nauczycieli, jak i tych bardziej doświadczonych, szukających inspiracji do zmiany lub modyfikacji swojej dotychczasowej pracy. Staram się na bieżąco poszerzać swoją wiedzę i natychmiast po poznaniu danego tematu dzielić się uzyskanymi informacjami z innymi, wykonując tym samym misję nauczyciela, tak często niedocenianą we współczesnym świecie.

Gdy zakładałem tego bloga, w głowie przyświecała mi wizja stworzenia strony otwartej, bezpłatnej, na której mogę udostępniać efekty swojej pracy i dzielić się nimi nieodpłatnie. Przez ostatnie 1,5 roku (bloga założyłem w Lutym 2018) udawało mi się spełniać swoją wizję, czasem też eksperymentując z innymi formami dzielenia się wiedzą (rok temu utworzyłem na stronie eksperymentalny i bardzo prosty mini-kurs e-learningowy, wyjaśniający podstawy obsługi wybranego programu do obsługi tablic i ekranów interaktywnych).

 

2. Czytelniku, zajrzyj ze mną w statystyki! 

Skoro już wiesz o czym jest ten blog, zajrzyjmy do kilku statystyk. Do analizy wykorzystamy fragmenty raportu Google Analytics (za okres 1 lipca 2018 – 1 lipca 2019), oraz liczniki odwiedzin prowadzone przez odpowiednie skrypty wewnętrzne na tym blogu.

Od początku działania mojej strony pracowały na niej skrypty Google Analytics, które pozwalają mi na rzucenie okiem na to, do ilu ludzi trafił mój blog… I przyznam szczerze, jestem w szoku 🙂 Zdaniem narzędzi Google ponad 20 tysięcy użytkowników odwiedziło moją stronę więcej niż 50 tysięcy razy – dla mnie to niekwestionowany sukces! Zakładając bloga nie spodziewałem się aż takich liczb po 1,5 roku działalności w internecie 🙂

 

 

Co równie zaskakujące dla mnie, fanpage i grupy facebookowe nie są jedynym “dużym” źródłem odwiedzin na mojej stronie. Wielu użytkowników znajduje tego bloga w sposób “tradycyjny”, przez wyszukiwarkę Google! Jest to o tyle zaskakujące, że swoją działalność skupiłem mocno właśnie na wspomnianych powyżej fanpage i grupach – miło jest wiedzieć, że Google stanowi aż 31% wszystkich odwiedzin na mojej stronie 🙂

 

Statystyki najpopularniejszych postów od dawna goszczą w stopce mojej strony. Co ciekawe dla mnie, najczęściej odwiedzanym postem był ten dotyczący oznaczeń języków obcych na świadectwie 😀 Było to z pewnością spowodowane dużą ilością pracy, jaka spoczywa na wychowawcach pod koniec roku szkolnego… Kolejne posty to karta pracy nt. Świąt Bożego Narodzenia, artykuły nt. oceniania kształtującego i inteligencji wielorakich oraz mój pierwszy w życiu materiał edukacyjny (wcześniej publikowany na grupach facebookowych), który stanowi materiał na lekcję języka angielskiego nt. Halloween w ujęciu historycznym, nie światopoglądowym 😉

3. W jakim kierunku pragnę rozwinąć tą stronę i jak możesz mi w tym pomóc?

Po 1,5 roku blogowania nieuchronnie przychodzi moment, w którym człowiek zastanawia się – co dalej? Czy nadal iść tym samym torem, czy może pójść ścieżką, która wije się obok? 🙂

No właśnie… Prowadzenie bloga, mimo, że daje mi niesamowitą frajdę z uwagi na robienie tego co lubię, niesie też ze sobą określone koszta. Należy utrzymać domenę i serwer, zadbać o sprzęt do pracy w internecie… I zainwestować w dalszy rozwój strony.

Chciałbym robić dalej to co dotychczas, ponieważ wierzę, że na oświatowym rynku wciąż potrzebne są treści edukacyjne, stworzone z możliwie jak największą starannością i dbałością o szczegóły, które nauczyciele mogą czytać i pobierać nieodpłatnie – wszak zarobki w szkolnictwie nie należą do najwyższych (a jest wręcz odwrotnie), a placówki edukacyjne nie zawsze skore są do wspomagania zakupów zawodowych pracowników oświaty. Dlatego też nadal chcę prowadzić bloga, na którym nieodpłatnie udostępniam karty pracy i artykuły dot. nowoczesnej dydaktyki – zdania nie zmieniłem, mimo, że pojawiały się już sugestie monetyzacji niektórych treści (i np. zamykania ich za tzw. paywallem, czyli koniecznością zapłaty celem odblokowania dostępu). Ja nie chcę iść w tę stronę – jestem przekonany, że byłoby to sprzeczne z moimi ideałami. W roku szkolnym 2019/2020 chcę rozpocząć też swoją przygodę z darmowymi webinariami, mających na celu udoskonalenie warsztatu zawodowego uczestników spotkania oraz wymianę doświadczeń związanych z edukacją XXI wieku – jednakże rozpoczęcie takiej działalności wymaga inwestycji określonych środków w zakup sprzętu oraz odpowiednich abonamentów i licencji.

I właśnie w tej kwestii, mam szczerą nadzieję, uzyskam Twoje wsparcie.

Aby nadal realizować swoją misję nieodpłatnej pomocy nauczycielom w internecie, zdecydowałem się na założenie konta autora na portalu Patronite.pl. Cytując opis prosto ze strony portalu:

Patronite łączy Autorów z osobami, które chcą wesprzeć ich pasję nie tylko dobrym słowem, ale i finansowo. Patroni wpłacają regularne, comiesięczne kwoty na konto Autorów, a Ci mogą je wykorzystać na potrzeby swojej działalności. Autorzy zyskują możliwość rozwoju, a Patroni – dostęp do wyjątkowych nagród, a także bezcenną świadomość realnego wspierania pasji innych!
patronite.pl/jak_to_dziala

 

Wierzę, że ten opis idealnie pasuje również i do mojej aktywności w internecie, dlatego już teraz zachęcam Ciebie do wsparcia mojej pracy poprzez dobrowolną, comiesięczną, wpłatę na moje konto autora. W ramach tzw. progów przewidziałem ciekawe bonusy dla moich Patronów, w tym, między innymi, dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku na której z wyprzedzeniem będę publikował moje materiały edukacyjne. Mam nadzieję, że z Twoją pomocą nadal będę mógł dzielić się za darmo moją pasją z innymi osobami po fachu.

Liczę na Twoje wsparcie i z góry dziękuję za pomoc ❤️

Już teraz pomóż mi w rozwoju tego bloga!
Wesprzyj moją działalność za pośrednictwem serwisu
patronite.pl/o-rozewicz

Udostępnij tego posta dalej!
Reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Loading...