Karty pracy

Karta pracy: The Nobel Prize (język angielski, poziom B2)

W szkole, w której pracuję, czasem organizowane są tzw. Dni Uniwersyteckie, czyli wydarzenia, podczas których organizowane są zajęcia specjalne rozwijające daną tematykę związaną z szeroko pojętą nauką. W poprzednich latach taki dzień oznaczał zmianę całego planu, natomiast w tym roku pierwszy ‘event’ zbudowano na o wiele mniejszą skalę, prosząc nauczycieli, aby na swoich wybranych lekcjach organizowali zagadnienia związane z Nagrodą Nobla…
Ja oczywiście zdecydowałem się na przygotowanie dla jednej grupy karty pracy 🙂 z wykorzystaniem zarówno (dość luźnego) filmu nt. Pokojowej Nagrody Nobla, jak i bardziej poważnego artykułu publicystycznego nt. kontrowersji związanych z przyznaniem tego wyróżnienia za osiągnięcia naukowe.
Zachęcam do wykorzystania na swoich lekcjach! Jest na to idealna okazja – dokładnie 10 grudnia poznamy nowych laureatów tej prestiżowej nagrody 🙂

Informacje “techniczne” o tej Karcie Pracy:

  • rozwijane inteligencje wg. teorii o inteligencjach wielorakich:
    inteligencja wizualno – przestrzenna
    interpersonalna
    intrapersonalna
    językowa
    matematyczno-logiczna
  • korelacja międzyprzedmiotowa:
    język angielski
    matematyka (w małym stopniu)
  • informacje dodatkowe:
    lekcja języka angielskiego na poziomie B2 dot. nagrody Nobla
    praca ze słownikiem
    lekcja z użyciem materiału audiowizualnego oraz artykułu publicystycznego nieopracowanego z myślą o edukacji

LINKI do pobrania:

Film interaktywny z pytaniami do zadań 5-12:

Aby obejrzeć film w standardowej (nieinteraktywnej) wersji, kliknij tutaj.

(dodany 12.03.2019)

Źródła:

 https://youtu.be/iMsjHexEXWw
 https://www.theguardian.com/science/2018/sep/30/nobel-prize-fails-modern-science
 https://www.kisspng.com/png-nobel-prize-in-physiology-or-medicine-nobel-prize-3441682
 https://openclipart.org/detail/88159/european-map
https://www.thefreedictionary.com/      

Udostępnij tego posta dalej!
Reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Loading...